15 lutego 2025

Stowarzyszenie „Polska Ekologia” buduje relacje handlowe

Emiraty Arabskie są doskonałą platformą do gospodarczej ekspansji na świat. Stowarzyszenie "Polska ekologia" buduje tam relacje handlowe.

Nowy rok i nowe szanse na otwarcie nowych rynków dla polskiej żywności wysokiej jakości. Imprezy promocyjne oraz targowe będą dla Stowarzyszenia „Polska Ekologia” okazjami do pokazania tego co znajduje się w ekologicznej ofercie naszego sektora rolno-spożywczego.

W Stowarzyszeniu trwają przygotowania do zaprezentowania żywności najwyższej jakości w Brukseli na „Wieczorze polskim”. Urządza je Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny (EESC) 22 stycznia br. Przedsięwzięcie jest elementem kampanii „Polska Smakuje w Europie” z uwzględnieniem wieprzowiny i przetworów ze zbóż. Wiadomo więc co pysznego polscy kucharze potrafią wyczarować.

Sposób na kontakty handlowe

Kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte podczas uczestniczenia w wielu najważniejszych targach żywnościowych pozwala efektywnie rozwijać kontakty handlowe. Trzeba mieć strategię dostosowaną do sytuacji i rygorów narzuconych przez organizatorów. Przykładem sposobu na podniesienie wartości kontaktów przez przedłużenie rozmów jest przeniesienie ich na polski teren. I stworzenie wokół nich całej twórczej aury.

Kontakty handlowe nawiązane podczas branżowych targów w Dubaju i Abu Zabi były wstępem do pokazania czegoś więcej niż pozwalają targowe warunki. A nie pozwalały na przykład na gotowanie. A w myśl zasady – „przez żołądek do serca kupców” – pożądane byłoby upichcenie tradycyjnych potraw. I częstowanie nimi handlowców odwiedzających polskie stoisko. To „coś więcej” to zaproszenie do Polski emirackiej ekipy złożonej z importerów, dystrybutorów, dziennikarzy i influencerów.

Emiraty: rynek dojrzały i konkurencyjny

Był to kolejny etap przedsięwzięcia unijnego „EU Organic Food Good Choice”, czyli „Unijna żywność ekologiczna – dobry wybór”. Realizuje je Stowarzyszenie „Polska Ekologia”, a współfinansuje UE. Dodajmy, że jest to kampania promocyjno-informacyjna skierowana do rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Obejmuje takie certyfikowane produkty jak zboża i przetwory zbożowe, owoce i warzywa, mleko i produkty mleczne oraz mięso.

A trzeba wiedzieć, że emiraty to rynek dojrzały i bardzo konkurencyjny, oferujący przy tym ogromne możliwości handlowe. Niezwykłością jest to, że dostanie się na ten rynek oznacza możliwość wielokrotnego wejścia na rynki krajów afrykańskich. A nawet Indii, co powinno stanowić szczególną zachętę dla polskiego biznesu. Jak wyjaśnia ambasador Jakub Sławek w ZEA (dla Money.pl):

– Emiraty Arabskie są doskonałą platformą do gospodarczej ekspansji na świat, ponieważ to jeden z najważniejszych centrów eksportu na świecie. Posiada znakomitą infrastrukturę logistyczną.

Czyli wszelkie starania są opłacalne i mogą dać pożądany efekt.

Bohdan Juchniewicz

Zobacz też: https://www.pprol.pl/goscie-z-emiratow/

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.