„W lipcu 2022 r. wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. odnotowały jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,3%), „pozostałe” (o 10,5%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,2%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 5,4%). Najgłębszy spadek sprzedaży wykazały podmioty handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 15,1%)” – podał GUS.
Spadł udział e-handlu w sprzedaży detalicznej
Spadł również udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) – do 8,4% w lipcu 2022 r. z 8,6% przed miesiącem. Wartość sprzedaży przez internet spadła o 0,4% w ujęciu miesięcznym.
„W lipcu 2022 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,4%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 8,6% w czerwcu br. do 8,4% w lipcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 22% przed miesiącem do 21,5%) oraz 'meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 16,4% do 16,1%), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 21,7% do 22,8%)” – poinformował GUS.