17 czerwca 2024
Szukaj
Close this search box.

Wystartowała kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

– Produkt Polski to najbardziej rozpoznawalny znak MRiRW, tak wynika z badań rynku – stwierdził sekretarz stanu Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.
Prezes Krajowej Grupy Spożywczej Marek Zagórski, sekretarz stanu Rafał Romanowski i dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki.
Prezes Krajowej Grupy Spożywczej Marek Zagórski, sekretarz stanu Rafał Romanowski i dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki. Fot. MRiRW

Produkt Polski to bardzo konkretne przesłanie, to marka – podkreślił wiceminister Romanowski.

Sekretarz stanu Rafał Romanowski zwrócił uwagę, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla tych surowców, które nie są wytwarzane w Polsce.

Jak przypomniał wiceminister, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że sprzedajemy jej za ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

Kampania Kupuj Świadomie

To już kolejna edycja kampanii, którą od 2019 r. prowadzi MRiRW wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kampania ma na celu po pierwsze edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Po drugie zaś rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonych znakiem Produkt Polski. W ramach kampanii powstały: spot, banery i plakat.

– Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki – podkreślił wiceminister Rafał Romanowski.

– Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego – dodał sekretarz stanu, zachęcając do wybierania produktów oznaczonych znakiem Produkt Polski.

Wiceminister zauważył także, że czas pandemii pokazał wszystkim, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa żywnościowego, a zwłaszcza jego zapewnienie.

Promocja polskiej żywności

– Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z Produktem Polskim, a 24-25 czerwca na stadionie narodowym przeprowadzimy I Festiwal polskiej żywności wysokiej jakości – poinformował dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki.

– Krajowa Grupa Spożywcza przetwarza produkty kupione od polskich rolników – podkreślił prezes Krajowej Grupy Spożywczej Marek Zagórski.

Źródło: MRiRW

Reklama

Najczęściej czytane

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.