Cudze chwalimy, swego nie znamy. Często zachwycamy się zagranicznymi destynacjami, zapominając przy tym o urokach, które mamy na wyciągnięcie ręki.
Nie jest również tajemnicą, że Polska nadal jest nieco niedoceniana na arenie międzynarodowej. Nie doceniamy jej sami, nie doceniają jej inni. Najwyższy czas, by to zmienić! Choć jest to spore wyzwanie, niesie za sobą również ogromną szansę. Dostrzegli ją rodzimi wystawcy podczas tegorocznych – pierwszych w historii – Targów Polskiego Produktu Turystycznego.
Turystyczna Polska w centrum uwagi
W dniach 5-6 października 2024 roku w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO w Krakowie odbyły się pierwsze w historii polskich wydarzeń turystycznych, Targi Polskiego Produktu Turystycznego. Przyciągnęły ono grono odwiedzających – miłośników polskiej kultury i turystyki, zarówno z kraju nad Wisłą, jak i z zagranicy. Polscy wystawcy zaprezentowali szeroką gamę produktów i usług związanych z turystyką. Odwiedzający mogli zapoznać się z bogatą ofertą lokalnych wyrobów – począwszy od rękodzieła, pamiątek, po hotele, pensjonaty oraz regionalne specjały gastronomiczne.
Polska na talerzu – degustacja regionalnych specjałów
Dla uczestników Targów przygotowana została degustacja składająca się zarówno z ciepłych dań, jak i przystawek. Chętni mogli skosztować między innymi pierogów, roladek wieprzowych, barszczu z białą kiełbasą, oscypka czy różnego rodzaju kiełbas i słodyczy. Nie mogło zabraknąć również polskiego, spółdzielczego chleba, którego na próżno szukać w popularnych dyskontach spożywczych. Odwiedzający mogli spróbować tradycyjnego pieczywa z GS SCH w Bogatyni czy wyrobów GS SCH Jedlicze, GS SCH w Szadku i GS SCH w Praszce.
Odkrywając nasz kraj od morza aż do Tatr
Po degustacji polskich specjałów, uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z bogatą ofertą hoteli i pensjonatów z różnych regionów naszego kraju. Rodzimi przedstawiciele branży turystycznej stanęli na wysokości zadania i udowodnili, jak wiele nasz kraj ma do zaoferowania – zarówno dla turystów z Polski, jak i zagranicznych gości.
Ci ostatni mieli szansę odkryć uroki kraju nad Wisłą podczas zorganizowanego w przeddzień Targów, workshopu „Meet Poland”. To wtedy zagraniczne biura podróży zainteresowane włączeniem Polski do swojej oferty turystycznej, spotkały się z polskimi touroperatorami. Nasi goście nie kryli zaskoczenia dowiadując się, jakie walory i zasoby turystyczne kryje nasz kraj. Miejmy więc nadzieję, że wiedza ta będzie szerzyć się dalej.
Organizatorem wydarzenia Targi Polskiego Produktu Turystycznego było Stowarzyszenie Zostań w Polsce, którego jednym z celów jest promocja polskiej gospodarki turystycznej. Cel ten został z pewnością osiągnięty. Dzięki Targom mogliśmy bliżej przyjrzeć się pracy rodzimych rzemieślników, którzy czerpią inspirację z bogatej tradycji i historii naszego kraju.