24 marca 2023

New Holland – misja wykonana

Adam Sulak, business director New Holland AG Polska w CNH Industrial Polska Sp. z o.o. w Płocku to laureat Ogólnopolskiego Konkursu Agroprzedsiębiorca RP 2022-2023 w kategorii Wzorowy Agroprzedsiębiorca RP 2022-2023.
Adam Sulak
Adam Sulak. Fot. Pawel Malecki / Ogi Media

Kiedy w marcu 1999 r., kilka miesięcy po moim rozstaniu z fabryką Ursus, ówczesny prezes Zarządu firmy New Holland w Płocku zaproponował podjęcie pracy w firmie na stanowisku Szefa Produktu, po krótkim namyśle, odpowiedziałem: tak. Dziś, po 23 latach pracy na kierowniczych stanowiskach w firmie New Holland, mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że był to słuszny wybór.

Od pierwszych dni pracy w New Holland najważniejszym zadaniem postawionym przede mną i zespołem kierowanym przeze mnie – było nieustanne budowanie prestiżu, wizerunku i siły marki New Holland w Polsce. Wysiłki marketingowe całego zespołu New Holland oraz ciężka i solidna praca dealerów – pozwoliły znaleźć się naszej marce na szczycie hierarchii pośród wszystkich producentów i importerów traktorów, którzy sprzedawali, i sprzedają, swoje maszyny na rynku polskim.

W kolejnych latach marka New Holland znajdowała coraz większe zainteresowanie wśród klientów rolniczych, a wskaźniki sprzedaży mocno „szły w górę”. Podczas, gdy w 1999 r. sprzedaż wyniosła zaledwie 36 traktorów, to w 2003 r. udało się nam sprzedać już 723 sztuk. Kolejne 4 lata to okres bicia naszych własnych rekordów sprzedaży, to również dynamiczny wzrost w sprzedaży markowych kombajnów New Holland.

Rok 2012 okazał się rekordowym w handlu naszymi produktami dla polskiego rolnictwa. Cała sieć dealerska New Holland dostarczyła bowiem do klientów finalnych ponad 4 tys. tych maszyn, czego nigdy później, nie powtórzyliśmy. Warte podkreślenia jest także to, że od 2009 r., czyli od czasu ulokowania się na pozycji Lidera Rynku sprzedaży traktorów w Polsce, marka New Holland dzierży w swoich rękach palmę pierwszeństwa przez 14 lat z rzędu.

Oczywiście, mieliśmy nieco ułatwione zadanie na polu promocji wyrobów z logo New Holland w Polsce, gdyż ich jakość i zaawansowanie techniczne niejako same się broniły. Skuteczny przekaz do rolników o ich użytkowych walorach, trzeba było jednak wypracować codzienną żmudną pracą. Organizowaliśmy w tym celu – we współpracy z naszymi dealerami – liczne bezpośrednie pokazy w przodujących gospodarstwach rolnych, niejednokrotnie z udziałem setek rolników. Prezentowaliśmy naszą ofertę w otwartych stoiskach firmowych podczas dorocznych wystaw organizowanych przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego. Nie opuszczaliśmy też żadnych Targów Polagra w Poznaniu oraz Wystawy Rolniczej w Bednarach. Na tej ostatniej wielokrotnie nasze traktory brały udział w czynnych pokazach polowych. Współorganizowaliśmy też z branżowymi organizacjami rolników konferencje i debaty poświęcone technice rolniczej. Dużą wagę przykładaliśmy też do popularyzacji praktycznych zalet maszyn New Holland na łamach rozmaitych mediów – prasy rolniczej, radia, telewizji oraz w internecie. Warto podkreślić fakt, może najważniejszy: New Holland, jako producent i sprzedawca nowoczesnej techniki rolniczej, dzięki dotacjom unijnym dla polskich rolników, miał ułatwione zadanie w stworzeniu sobie wiodącej pozycji na rynku maszyn rolniczych w naszym kraju. O tym też należy pamiętać!

Koncern New Holland, w skład którego wchodzi fabryka w Płocku, znany jest z systemowego wprowadzania nowości. W grudniu 2022 r. podczas wydarzenia CNH Industrial Tech Day w Phoenix (USA) marka New Holland Agriculture przedstawiła dwa nowe prototypy ciągników: T7 Methane Power LNG (pierwszy na świecie ciągnik z napędem na LNG, który zwiększy ponad dwukrotnie autonomię aktualnych produktów marki New Holland z napędem na metan) i T4 Electric Power (pierwszy w branży elektryczny ciągnik użytkowy z elementami technologii pojazdów autonomicznych) oraz nowe ich rozwiązania w zakresie autonomicznego rolnictwa, które stosowane są już w oferowanych aktualnie produktach marki. Oba zaprezentowane podczas imprezy Tech Day prototypy są wyposażone w najnowsze rozwiązania rolnictwa precyzyjnego. W ciągniku T7 Methane Power LNG zastosowano najlepsze przeznaczone dla flot maszyn rozwiązania marki New Holland – PLM Intelligence, łączące w sobie technologie cyfrowe, dzięki którym prace rolnicze realizowane są w sposób inteligentny i zintegrowany, co pozwala klientom na uzyskanie maksymalnej wydajności maszyny przy jednoczesnej optymalizacji kosztów produkcji i nakładów. W szczególności PLM Intelligence zapewnia rolnikowi łatwe używanie najnowocześniejszych systemów automatycznego prowadzenia, analizę danych i bezprzewodową komunikację z polem i głównymi miejscami w gospodarstwie za pośrednictwem platformy MyPLM Connect oraz możliwość korzystania z najnowszych programów wsparcia.

Warto też wiedzieć, że marka New Holland to nie tylko produkcja ciągników i kombajnów zbożowych, ale także – lekkie maszyny budowlane, w tym kilkanaście minikoparek produkowanych w zakładach firmy. Wyróżniają się one pod względem szerokości, konstrukcji, uniwersalności, innowacyjności, komfortu i możliwości. Mają kompaktowe wymiary, duży zasięg roboczy oraz konstrukcje zero-obrotowe lub z krótką przeciwwagą, dzięki czemu doskonale sprawdzają się podczas prac w ograniczonej przestrzeni.

W tak potężnej firmie i o tak przyszłościowych aspiracjach technologicznych miałem zaszczyt przepracować 23 lata. Dało mi to wiele możliwości rozwoju, zarówno osobistego, jak i kariery zawodowej, a także dużo satysfakcji z poczucia spełnionego obowiązku wobec samej firmy New Holland i dla polskiego rolnictwa.

O takich ludziach, jak Adam Sulak, długoletni szef firmy New Holland w Płocku, zwykło się mówić: właściwy człowiek na właściwym stanowisku. Miał on duży osobisty wpływ na popularyzację marki New Holland wśród polskich rolników, a szczególnie u właścicieli towarowych gospodarstw rolnych, co owocowało zakupami tych znakomitych maszyn. Traktory New Holland – mówiąc dobitnie – podbiły polska wieś! A prywatnie Adam Sulak, to niezwykle sympatyczny i skromny oraz wielce życzliwy ludziom człowiek – rekomenduje Adama Sulaka Stanisław Kacperczyk, prezes Polskiego Związku Plantatorów Zbożowych, Zasłużony Promotor Agrobiznesu 2017.

ADAM SULAK

Adam Sulak, Business Director New Holland AG Polska w CNH Industrial Polska Sp. z o.o.
w Płocku. Z wykształcenia magister organizacji i zarządzania (absolwent Wydziału Zarządzania oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim). Zanim w 1999 r. związał się pracą zawodową w firmie New Holland w Płocku (dawna Spółka BIZON), pracował m.in.: w l. 1979-1990 (z roczną przerwą) w FSO na warszawskim Żeraniu (jako kierownik sekcji eksportu i kierownik działu koordynacji sprzedaży samochodów) oraz w l. 1993- 1998 w fabryce traktorów Ursus (jako szef działu sprzedaży, a później jako dyrektor handlowy).

W firmie CNH Industrial Polska sp. z o.o. zaczynał na stanowisku Szefa Produktu, potem był CBU Managerem odpowiedzialnym za sprzedaż produktów u dealerów działających w zachodniej Polsce, następnie – po włączeniu dealerów ulokowanych po wschodniej stronie Polski – został powołany na stanowisko CBU Country Managera odpowiedzialnego za sprzedaż produktów marki New Holland na całym rynku polskim, by w 2010 r. awansować na – najwyższe w swojej karierze zawodowej – stanowisko Biznes Dyrektora marki NH w Polsce.

New Holland pod jego „rządami” od 14 lat corocznie honorowany jest zaszczytnym mianem Lidera Rynku w sprzedaży nowych traktorów w Polsce. Rok 2022 zakończył się niekwestionowaną dominacją marki New Holland. 1.849 zarejestrowanych w tym roku nowych traktorów New Holland równało się uzyskaniu 15,8 proc. udziałów w rynku sprzedaży ciągników rolniczych na terenie Polski. Łącznie, w l. 1209-2022, polscy rolnicy zarejestrowali 11.730 nowych ciągników marki New Holland.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Reklama

Najczęściej czytane

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.