15 lutego 2025

Eksport polskich towarów do Chin. Nowe otwarcie Izby Polska-Azja

Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin wyniosła w 2022 roku 4,6 mld euro. To więcej o 26,7 procent niż w roku 2021, ale ciągle poniżej naszych możliwości. Co możemy zrobić lepiej? Jak wykorzystać nowe szanse? Na te i wiele innych pytań odpowiada Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin wyniosła w 2022 roku 4,6 mld euro. To więcej o 26,7 procent niż w roku 2021, ale ciągle poniżej naszych możliwości. Co możemy zrobić lepiej? Jak wykorzystać nowe szanse? Na te i wiele innych pytań odpowiada Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

Polska jest piątym producentem żywności w UE-28 z blisko 9% udziałem w unijnej produkcji przemysłu spożywczego. Od czasu przystąpienia do UE wartość produkcji sektora spożywczego w Polsce wzrosła o prawie 70% podczas gdy w krajach UE-15 zwiększyła się tylko o blisko 30%, a w UE-13 o 40%.

  • Polska jest 3 eksporterem żywności w UE
  • jest pierwszym producentem mięsa drobiowego,
    5 w wieprzowinie i wołowinie,
    3 eksporterem zbóż w UE, 5 producentem i 3 eksporterem wyrobów mlecznych.

Udział Polski w imporcie produktów mleczarskich przez Chiny:

  • Mleko i śmietana płynne CN 0401 5 miejsce
  • Mleko i śmietana w proszku CN 0402 16 miejsce
  • Maślanka, jogurty, kefiry CN 0403 10 miejsce
  • Serwatka w proszku CN 0403 6 miejsce
  • Masło CN 0405 18 miejsce
  • Sery CN 0406 22 miejsce

Więcej w prezentacji: https://www.pprol.pl/wp-content/uploads/2023/12/Prezentacja-Chiny-30-listopada.pdf

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.