Rząd chce ułatwić rolnikom składanie wniosków i dokumentów do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Chodzi m.in. o możliwość elektronicznego składania wniosku o wpis do ewidencji producentów rolnych oraz o zmianę i korektę danych.
Najważniejsze rozwiązania
Będzie możliwość elektronicznego składania wniosku o wpis do ewidencji producentów rolnych. Obecnie wniosek o wpis do ewidencji producentów należy składać w wersji papierowej do kierownika biura powiatowego ARiMR.
Będzie możliwość sporządzania elektronicznej kopii dokumentów. Ograniczy to ilość miejsca przeznaczonego na przechowywanie akt spraw w postaci papierowej. Ponadto umożliwi szybki dostęp do akt z każdego szczebla organizacyjnego ARiMR. Obecnie akta spraw przechowywane są wyłącznie w wersji papierowej.
Doprecyzowane zostaną przepisy w sprawie postępowań ze skopiowanymi elektronicznie dokumentami oraz z elektroniczną kopią dokumentów.
Będzie możliwość elektronicznego składania wniosku o wypłatę. Także wniosku o przyznanie pomocy (tzw. wniosku transferowego) w ramach działań zalesieniowych objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004–2006 i 2007–2013.
Doprecyzowanie przepisów, regulujących proces przyznawania pomocy w działaniach transferu wiedzy i doradztwa objętych PROW 2014-2020 oraz wprowadzenie przepisów, regulujących odmowę przyznania pomocy w tych działaniach.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
Źródło: MRiRW