A to grozi wyższą inflacją i pogłębieniem spadku rosyjskiego PKB – zauważa „Rzeczpospolita”.
Piąty pakiet sankcji, przyjęty przez UE 8 kwietnia, zamyka bowiem Unię dla rosyjskich statków i tirów. „Producenci żywności w Rosji proszą Kreml, by nie wprowadzał kontrsankcji i nie blokował wjazdu ciężarówek z Unii” – pisze gazeta. W przeciwnym razie przemysł spożywczy zostanie bez importowanych składników stanowiących podstawę produkcji żywności w Rosji.
Skutki pakietu sankcji są już odczuwalne” – zauważa „Rz” i podkreśla, że w weekend na granicy Polski i Białorusi korki ciężarówek rozciągały się na prawie 80 km (do przejścia w Koroszczynie).
„Załamanie logistyczne pogłębiła podjęta 15 kwietnia przez Białoruś decyzja o przeładunku towarów wysyłanych do Rosji z UE na pojazdy białoruskie i rosyjskie w wyspecjalizowanych punktach położonych do 50 km od granicy z Polską” – dodaje „Rz”.