27 marca 2025

Będzie jednolity znak dla promowanych produktów rolnych

Resort rolnictwa proponuje ustanowienie jednolitego dla wszystkich branż znaku informującego, że promocja danego produktu jest finansowana z funduszy promocji.

Projekt nowelizacji rozporządzenia ministra rolnictwa w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych – trafił do konsultacji publicznych.

Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, „proponowane w tym projekcie przepisy określają sposób informowania o sfinansowaniu danego zadania ze środków funduszy promocji, tj. obligatoryjnie – w sposób czytelny i wyraźny, w postaci znaku graficznego na wszystkich materiałach sporządzonych w związku z realizacją zadania, w tym przekazach audiowizualnych”.

Znak ma kształt kulisty, jest w kolorach zielonym, czerwonym, żółtym i białym z napisem #fundusze promocji.

Fundusze promocji działają na podstawie ustawy z 2009 r. Administruje nimi KOWR, a zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych. Jest ich obecnie 10. Są to: Fundusz Promocji Mleka; Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego; Fundusz Promocji Mięsa Wołowego; Fundusz Promocji Mięsa Końskiego; Fundusz Promocji Mięsa Owczego; Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Fundusz Promocji Owoców i Warzyw; Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego; Fundusz Promocji Ryb; Fundusz Promocji Roślin Oleistych (wprowadzony z dniem 1 sierpnia 2019 r.).

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.