13 grudnia 2024
Szukaj
Close this search box.

Trwa nabór do Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników

Został uruchomiony nabór na nową, XII kadencję Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników, na lata 2023–2025. Nabór trwa do 3 lutego.

Rada Ubezpieczenia Społecznego Rolników składa się z 25 członków. Reprezentuje interesy ogółu ubezpieczonych i świadczeniobiorców dotyczące ubezpieczenia i działalności Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS).

Tryb naboru

Radę Rolników powołuje na 3-letnią kadencję Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi spośród kandydatów zgłoszonych przez społeczno-zawodowe organizacje rolników i związki zawodowe rolników indywidualnych o ogólnokrajowym zakresie działania oraz Krajową Radę Izb Rolniczych.

W chwili rozpoczęcia kadencji Rady Rolników co najmniej 15 jej członków powinno podlegać ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie, a co najmniej 5 członków powinno pobierać emeryturę lub rentę rolniczą.

Termin zgłaszania kandydatów do Rady Rolników upływa 3 lutego 2023 r.

Co powinno zawierać zgłoszenie?

Zgłoszenie kierowane do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi powinno zawierać następujące dane o kandydacie:

  • imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu;
  • informację o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników lub posiadaniu prawa do emerytury lub renty rolniczej;
  • informacje o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych.

Jeżeli kandydat na członka Rady Rolników podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, w której jest ubezpieczony.

Natomiast jeśli kandydat posiada ustalone prawo do emerytury lub renty rolniczej, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, która wypłaca świadczenie.

Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, zawierające zgodę każdego kandydata na kandydowanie na członka Rady Rolników.

Źródło: MRiRW

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.