Według danych przekazanych przez Komendę Główną Policji „Pulsowi Biznesu”, w ubiegłym roku odnotowano 124 tys. przypadków kradzieży. Stanowi to wzrost rok do roku o 12 tysięcy. Chodzi wyłącznie o przestępstwa, czyli przywłaszczenia towaru o wartości minimum 500 zł.
Natomiast policyjne raporty wskazują na duże problemy sieci handlowych. W okresie od stycznia do października 2022 r. liczba kradzieży o wartości przekraczającej 500 zł w stacjonarnych sklepach wzrosła o prawie 30 proc. rok do roku. Wykroczeń było zaś o 18 proc. więcej niż w 2021 r.
„Jedną z przyczyn wzrostu kradzieży może być rosnąca inflacja, która powoduje zubożenie społeczeństwa” – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
– W obliczu tak dynamicznego przyrostu liczby kradzieży, które przyjmują różne formy, zarówno mniejsi handlowcy, jak i sieci handlowe zaczynają uświadamiać sobie, że wdrożenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa w sklepach to nie tylko zakup sprzętu, czy zwiększenie personelu. Nieocenioną wartość ma tutaj know-how, audyt oraz doradztwo – mówi „PB” Robert Głażewski, dyrektor oddziału w Checkpoint Systems.
Sieci są gotowe wydać na walkę nieuczciwymi klientami tyle, co na rozwój handlu przez internet. Wśród nowych systemów antykradzieżowych można znaleźć np. innowacyjną technologię, która pozwala aktywować elektronarzędzie dopiero po opłaceniu.
Czytaj też: https://www.pprol.pl/coraz-wiecej-kradziezy-w-sklepach-eksperci-bedzie-jeszcze-gorzej/