Krajowi przedsiębiorcy sprzedawali produkty rolno-spożywcze przede wszystkim na rynek Unii Europejskiej. Wywóz żywności do krajów UE-27 był o 30 proc. większy niż przed rokiem, jego wartość wyniosła 22,4 mld euro. Stanowiło to ponad 74 proc. przychodów uzyskanych z eksportu towarów rolno-spożywczych ogółem.
Głównym partnerem handlowym Polski pozostały Niemcy. Eksport do tego kraju wyniósł 7,5 mld euro, o 26 proc. więcej niż przed rokiem. Ważnymi odbiorcami polskich artykułów rolno-spożywczych były także: Niderlandy (2,1 mld euro, wzrost o 45 proc.), Francja (1,9 mld euro, wzrost o 32 proc.), Włochy (1,5 mld euro, wzrost o 16 proc.) i Czechy (1,3 mld euro, wzrost o 32 proc.).
Do krajów pozaunijnych w pierwszych ośmiu miesiącach br. wyeksportowano z Polski żywność o wartości 7,8 mld euro, o 19 proc. większej niż w porównywalnym okresie ub.r. Największymi pozaunijnymi odbiorcami artykułów rolno-spożywczych była Wielka Brytania (przychody na poziomie 2,4 mld euro, wzrost o 28 proc.), Ukraina (615 mln euro), Arabia Saudyjska (339 mln euro, spadek o 11 proc.). Eksport żywności do Rosji wyniósł 337 mln euro i był o 20 proc. mniejszy niż przed rokiem.
Od stycznia do sierpnia br. głównymi towarami wywożonymi do UE było mięso drobiowe (2,1 mld euro), papierosy (1,9 mld euro), produkty mleczne (1,8 mld euro), mięso wołowe (1,2 mld euro) oraz pieczywo i wyroby piekarnicze (1,1 mld euro). Natomiast do krajów pozaunijnych eksportowano przede wszystkim produkty mleczne mięso drobiowe, pszenicę, wyroby czekoladowe oraz pieczywo i wyroby piekarnicze.