Spółka Dolnośląskie Produkty Regionalne zaprasza producentów branży rolno-spożywczej z Dolnego Śląska do uczestnictwa w internetowej platformie. To interaktywne miejsce spotkań producentów i produktów regionalnych i lokalnych.
Dolnośląskie Produkty Regionalne sp. z o. o. jest spółką samorządu województwa dolnośląskiego (Urząd Marszałkowski). Ma za zadanie promować dolnośląskie produkty i wspierać rozwój regionalnych producentów. W efekcie chodzi o rozwój produktów i producentów z Dolnego Śląska.
Spółka zaczyna od najważniejszego zadania jakim jest zaprezentowanie producentów i produktów regionalnych szerokiemu gronu potencjalnych klientów. W tym celu przygotowała internetową platformę promocyjno-sprzedażową (w formule Marketplace). Będzie można na niej odszukać informacje o dolnośląskich producentach i ich produktach, dokonywać internetowych zakupów. A także zapoznawać się z informacjami towarzyszącymi tej branży. Odbiorcami będą zarówno klienci indywidualni jak i biznesowi (m.in. sklepy, restauracje, hotele).
Spółka przewiduje opublikowanie platformy wówczas, gdy osiągnie wymaganą ilość i różnorodność oferowanych produktów regionalnych. Użytkowanie platformy będzie bezpłatne. Obecnie pomysłodawcy zapraszają producentów branży rolno-spożywczej z Dolnego Śląska do uczestnictwa w internetowej platformie. Pierwszym krokiem jest utworzenie konta oraz profilu Producenta.
Kolejne etapy to weryfikacja konta. Jeżeli będzie kompletne, wówczas otwierają się możliwości dodawania produktów. Spółka przesyła instrukcje dotyczące użytkowania platformy w podstawowym zakresie (założenie konta i profilu Producenta oraz dodawania produktów). Dostępny jest też poradnik dotyczący przygotowywania zdjęć produktów oraz przykłady opisu profilu Producenta.
Pomysł chwycił. Wojciech Głuch – Prezes firmy EKO-GIEŁDA z Wrocławia:
Świetna inicjatywa na wspieranie dolnośląskich producentów. Z przyjemnością wstawiamy tu nasze kawy CHOPIN Piano Cafe oraz napoje QUERIA energia z dębu. Żeby podbić rynki świata, co się nam marzy, trzeba zacząć od rynku regionalnego. Popularność lokalnych produktów to trend, który dzięki internetowi rozwija się jak szalony. Grzechem byłoby z tego nie skorzystać!