23 maja 2024
Szukaj
Close this search box.

Międzynarodowe firmy spożywcze na chińskim rynku

Amerykański gigant cukierniczy Mondelez, spółka-matka Oreo, oficjalnie wprowadził na chiński rynek dwa mrożone serniki Oreo. Premiera miała miejsce na trwających piątych China International Import Expo (CIIE) w Szanghaju.

– Promocja nowości na CIIE to znakomita okazja, aby wejść na duży, szybko rozwijający się sektor słodyczy w Chinach – powiedział Joost Vlaanderen, prezes Mondelez Greater China.

– Na rynku tak konkurencyjnym jak Chiny, trzeba dogłębnie zrozumieć, czego chcą chińscy konsumenci. Dlatego w Suzhou (miasto we wschodnich Chinach) mamy znane na całym świecie centrum badawczo-rozwojowe, w którym opracowujemy i projektujemy produkty. Tworzymy tutaj nasze produkty, abyśmy mogli dostarczać konsumentom to, czego chcą, z prędkością Chin – dodał

Wraz z boomem chińskiego Internetu, logistyki i technologii łańcucha chłodniczego, przemysł spożywczy w tym kraju również rozpoczął szybki rozwój.

Dane Chińskiego Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Spożywczego pokazują, że sektor ten osiągnął łączną stopę wzrostu na poziomie prawie 12 procent od 2013 do 2018 roku. W 2020 roku wielkość chińskiego rynku przekąsek osiągnęła 1,25 biliona juanów (około 173 miliardów dolarów). Tak ogromny rynek zwabił gigantów spożywczych z różnych krajów.

Partnerem nowo wprowadzonych ciastek mrożonych Oreo jest Fonterra, nowozelandzki dostawca surowców mlecznych, który również uczestniczył w tegorocznym CIIE.

– Zapotrzebowanie chińskich konsumentów na zdrowe i smaczne produkty stale rośnie, więc z niecierpliwością czekamy na ten produkt, który wzniesie współpracę między Mondelez i Fonterra na nowy poziom – powiedział Dai Junqi, wiceprezes Fonterra Great China.

Nowe produkty na CIIE

Na tegorocznym CIIE główne marki spożywcze zaprezentowały swoje najnowsze produkty i najnowocześniejsze technologie produkcji żywności.

„CIIE to już nie tylko chiński rynek krajowy” – powiedział Larry Chan, prezes filipińskiej firmy Liwayway Co., Ltd. Za pośrednictwem CIIE Liwayway może wprowadzić swoje produkty do Chin, a wydarzenie to pozwala również firmie nawiązywać partnerstwa z międzynarodowymi graczami.

Chan powiedział, że chiński rynek stanowi obecnie 40 procent globalnego biznesu Liwayway, a firma ma długoterminowe plany rozwoju w Chinach.

Nowy etap rozwoju konsumpcji w Chinach

Ponieważ w ostatnich latach Chiny weszły w nowy etap rozwoju konsumpcji, rośnie również zapotrzebowanie chińskich konsumentów na importowane owoce wysokiej jakości.

Dole, irlandzka firma zajmująca się przetwórstwem owoców i warzyw, uczestniczyła w CIIE przez pięć kolejnych lat. W tym roku firma zrealizowała planowane zamówienia o wartości 170 milionów dolarów w CIIE.

– CIIE jest katalizatorem przekształcania eksponatów w towary, a produktów w najlepiej sprzedające się przedmioty – powiedziała Vivian Wang, dyrektor marketingu Dole China. – Nasz banan Dole Sweetio i ananas Dole Sweetio, jako produkty gwiazdy CIIE, zostały sprzedane do Tybetu i Xinjiangu – dodała.

Według Wang, sprzedaż ananasa Dole Sweetio wzrosła po debiucie na zeszłorocznym CIIE, przekraczając oczekiwania ponad 10-krotnie w 2022 roku. – CIIE jest doskonałą sceną dla wprowadzenia nowych produktów. Globalny wpływ CIIE pomógł Dole stworzyć dobry wizerunek marki – powiedziała Wang.

W ostatnich latach Dole zwiększyło swoje inwestycje w Chinach, budując nowe centra dystrybucyjne w miastach Guiyang, Chengdu i Chongqing i planuje kontynuować ekspansję na rynek południowo-zachodni.

Źródło: Silk Road

Reklama

Najczęściej czytane

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.