Firma Jagrol prowadzi nowoczesne uprawy ziemniaków w województwie wielkopolskim. Została doceniona na świecie. Znalazła się w gronie blisko 60 laureatów z 19 krajów. Firma PepsiCo nagrodziła rolników z całego świata w ramach Global Farmer Awards – inicjatywy promującej zrównoważone i innowacyjne praktyki rolnicze. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 października w Purchase w stanie Nowy Jork.
Jako jeden z największych producentów przekąsek i napojów na świecie, PepsiCo opiera swoją działalność na rolnictwie. Firma pozyskuje ponad 50 rodzajów upraw i składników z ponad 60 krajów. Aby wyróżnić najbardziej innowacyjnych i zaangażowanych partnerów, firma wprowadziła program Global Farmer Awards.
Zaczyna się od rolników
– Działalność PepsiCo zaczyna się od rolników. To właśnie oni są sercem naszego łańcucha dostaw i fundamentem globalnego systemu żywnościowego. Dzięki Global Farmer Awards chcemy docenić ich codzienną pracę, innowacyjne podejście oraz wkład w budowanie zrównoważonego, odpornego systemu żywnościowego – mówi Ramon Laguarta, dyrektor generalny PepsiCo.
Laureaci Global Farmer Awards zostali wyłonieni w sześciu kategoriach: Zrównoważony rozwój, Nowe pokolenie w rolnictwie, Przywództwo i doradztwo, Dziedzictwo i rozwój, Jakość oraz Rolnik Roku. Wśród wyróżnionych znaleźli się zarówno mali, jak i duzi producenci rolni. A także wielopokoleniowe gospodarstwa rodzinne z całego świata.
Liderzy napędzają zmiany
Polski laureat, firma Jagrol, należy do Grupy Top Farms. Spółka prowadzi uprawy ziemniaków chipsowych i frytkowych w Pierzchnie oraz Szczodrzykowie, w województwie wielkopolskim. Jagrol otrzymał nagrodę w kategorii Zrównoważony rozwój.
– To duże wyróżnienie, że spośród wszystkich rolników PepsiCo na świecie to właśnie polska firma Jagrol została doceniona w naszym globalnym programie. Jesteśmy dumni, że współpracujemy z partnerem, dla którego zrównoważone rolnictwo to nie tylko deklaracje, ale także codzienna praktyka. Od dbania o żyzność gleby, po świadome wykorzystanie zasobów wody i energii. Ta nagroda pokazuje, że polskie gospodarstwa mogą być wzorem dla świata. W efekcie inspirować do łączenia innowacji z troską o środowisko – podkreśla Krzysztof Stańkowski z PepsiCo.





